Junioren Algemene Informatie

Jeugdhockey bij MHC Rosmalen

Hockey is een echte teamsport. Een teamsport is behalve leuk, ook bijzonder vormend voor kinderen. Zij leren samen iets met elkaar te doen, samen iets op te bouwen en samen verantwoordelijk te zijn voor de sfeer en de sportiviteit binnen een team.

Van het allergrootste belang is natuurlijk dat de kinderen met plezier hockeyen. Daarom biedt MHC Rosmalen kinderen vanaf zes jaar de gelegenheid kennis te maken met hockey en kunnen kinderen spelenderwijs trainen bij MHC Rosmalen. Vanaf zeven jaar kunnen kinderen deel gaan uitmaken van een team in de jongste jeugd (eerst met 3- en 6-tallen en na 2 jaar 8-tallen). Daarna volgen vanaf de O12-jeugd de elftallen. Deze lopen door tot aan de O18-teams, waarna de overstap naar senioren volgt.

Naast de competitie organiseert MHC Rosmalen voor alle jeugdleden vele activiteiten zoals Minislotdagen, Sinterklaasfeest, toernooien en feesten.

Ouders spelen een belangrijke rol bij het jeugdhockey; elke week zijn veel mensen actief als rijder, fluiter/scheidsrechter, coach, gastheer/gastvrouw of op andere manieren binnen onze hockeyvereniging. Dat past binnen onze cultuur als familieclub waarin we verwachten dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt.

Momenteel spelen bij MHC Rosmalen 41 jeugdteams (11-tallen in de O18 t/m O12 jeugd) en 24 teams bij de jongste jeugd in de 3, 6 of 8-tallen. We hebben prestatieteams die op landelijk niveau actief zijn, maar ook veel breedteteams zodat we voor iedereen een team hebben dat past bij zijn of haar wensen en niveau.

Heb je interesse om bij ons te komen hockeyen? Maak dan gebruik van ons aanmeldformulier. Tot snel op onze club!