Indeling teams (11-, 8-, 6- en 3 tallen) seizoen 2016-2017

Op dit moment zijn de commissies druk bezig met de indeling van de teams voor het komende seizoen.
De scoutingsformulieren worden verzameld en de gesprekken met de trainers en coaches worden binnenkort gevoerd.
Voor de indeling van het komende seizoen zal de peildatum van 1 oktober voor bepaling in welke categorie (lijn) de jeugdleden thuishoren voor de elftallen strikt worden toegepast door de verschillende commissies.

Waarom gaan wij deze datum strikt hanteren?

In het verleden werden kinderen op basis van verzoeken niet doorgeschoven naar de volgende leeftijdscategorie (lijn) omdat ze dan bijvoorbeeld bij leeftijdsgenootjes, klasgenootjes konden blijven of het sociaal beter was voor het kind. De KNHB heeft MHC Rosmalen hierop aangesproken dat dit niet meer mag, alleen indien daar een medische indicatie aan ten grondslag ligt. Dit beleid is afgesproken met alle clubs tijdens de bondsvergaderingen.

Ook het eerder doorschuiven van jeugdleden naar een hogere categorie dan voor hun leeftijd geldt zal niet meer gebeuren.

Dit niet meer vervroegd doorschuiven is op basis van de volgende argumenten:

De ervaring van de afgelopen seizoenen met het vervroegd doorschuiven zijn niet positief, zowel op het technische-, tactische vlak als wat betreft het fysieke aspect. Deze kinderen verliezen vaak het plezier in het hockeyspel.

de aantallen in de C en D lijn zijn zodanig dat de teams meer dan voldoende gevuld zijn en dat bij het vervroegd doorschuiven te grote teams ontstaan.

als er vervroegd doorgeschoven wordt zijn er helemaal geen kansen meer voor kinderen op de wachtlijst om toegelaten te worden bij MHC Rosmalen.

Voor eventuele vragen kunt u mailen naar [email protected]

MHC Rosmalen