Nieuw seniorenbeleid goedgekeurd

We willen de komende jaren graag onze senioren (vanaf 18 jaar) beter bedienen. Daarom heeft een projectgroep een nieuw seniorenbeleid opgesteld dat het bestuur onlangs heeft goedgekeurd.

Het afgelopen halfjaar heeft een projectgroep gewerkt aan een nieuw beleidsplan voor de senioren. De aftrap voor dit project is geweest in december 2019 waar tijdens een brainstormavond ideeƫn zijn verzameld voor de seniorenteams. Een enthousiaste groep vrijwilligers heeft deze vervolgens verwerkt in het nieuwe beleid, dat het bestuur recent heeft goedgekeurd.

Jong-teams
De grootste verandering zien we in de doorstroom van de junioren naar de senioren. Vanaf het komende seizoen stromen onze tweedejaars A-junioren automatisch door naar onze de jong seniorenteams. Jong Dames 1 en Jong Heren 1 zijn vanaf het seizoen 2021-2022 prestatieteams, waarvoor we een selectie houden. De uitzondering die we hierop maken, zijn de spelers die in aanmerking komen voor de selectie van Heren 1 en Dames 1.

Betere doorstroom
Sommige junioren ervaren de overstap van de jeugd naar de senioren als groot. Door jeugd eerst door te laten stromen naar de jong senioren (18-25 jaar) kunnen we de overgang versoepelen. De trainingen voor de jong seniorenteams verzorgen we op vrijdag, zodat ook onze studerende jong senioren thuis in Rosmalen kunnen blijven hockeyen. Na een paar jaar in de jong senioren te hebben gehockeyd, stromen onze leden door naar de senioren. Daar mogen ze tot hun 35-jarige leeftijd spelen, waarna ze doorstromen naar onze veteranen.

Vacature
Samen met de coƶrdinatoren voor de senioren, waar op dit moment een vacature voor is uitgeschreven, geven we invulling aan dit nieuwe beleid. Vanaf maart 2021 organiseren we kennismakingsavonden/-trainingen, zodat de onderlinge verschuivingen binnen teams soepel gaan verlopen. Heb je nog vragen? Leg deze dan voor aan Marc Lathouwers via [email protected]