Trainer Matthieu Baijens in het zonnetje

Wekelijks zet de trainerscommunity één van onze trainers of een trainersduo in het zonnetje. Deze week stellen wij Matthieu Baijens aan jullie voor, trainer van JD4, MB3 en MB4.

Vertel kort iets over jezelf?
Ik ben Matthieu Baijens, 16 jaar oud. Woon in Rosmalen en zit op het Jeroen Bosch College. Inmiddels speel ik 10 jaar met plezier hockey en geef nu voor mijn vierde jaar training.

Waarom geef je training bij MHC Rosmalen?
Omdat ik het leren van nieuwe dingen aan anderen heel leuk vind. Daarnaast is werken in de supermarkt niks voor mij. Dus trainingen geven bij MHC Rosmalen was een goede oplossing.

Leukste moment tijdens het training geven?
Alle momenten als je ziet dat een speler of team beter is geworden door jouw oefening en/of training.

Favoriete hockeyspeler?
Billy Bakker. Speler van Amsterdam en het Nederlands Elftal.

Forehand of backhand?
Altijd forehand. Want je bent bijna altijd sterker met je forehand.

Veldhockey of zaalhockey?
Zaalhockey. Want ik heb het gevoel dat zaalhockey veel fanatieker en zwaarder is. Het veld is kleiner en je trekt veel meer korte sprintjes, dat vind ik leuk. Ook omdat in de zaal je techniek veel meer tot zijn recht komt.

Goal of assist?
Assist, want die vind ik vaak mooier.

Heb je nog een handige tip voor andere trainers?
Zorg er altijd voor dat je plezier hebt in het training geven. Als jij gedemotiveerd raakt, raken de spelers dat ook.