In memoriam: Moor Huigens-de Wit

Ons bereikte het droevige bericht dat Moor Huigens op vrijdag 12 april 2019 is overleden. Ze mocht 93 jaar oud worden. Dit weekend gedenken we de oprichtster van MHC Rosmalen.

Moor neemt een bijzondere plaats in binnen onze clubgeschiedenis. In januari 1968 richtte zij samen met Diny van den Dungen MHC Rosmalen op. De letters MHC legde ze wel eens met een knipoog uit als de Moor Huigens Club. Ook maakte Moor deel uit van het eerste bestuur en was speelster van Dames 1. Met recht is ze erelid van onze hockeyclub.

Oprecht
We herinneren ons Moor als een vrouw met een eigen mening. Recht door zee, maar altijd oprecht. Onze club is niet voor niets een familieclub. Moor had altijd oog en oor voor alle leeftijden binnen de club, zeker ook de jeugd. Haar zoon Henk is nog steeds actief binnen de club, dochter Gwen was dat in het verleden ook. De kleinkinderen Steven, Jeroen en Pleun droegen de clubkleuren van de vereniging waar hun oma aan de wieg stond.

We wensen de familie veel sterkte met dit verlies en zullen Moor komende zondag op passende wijze herdenken op onze club. De afscheidsdienst is op donderdag 18 april om 10.00 uur in de aula van het crematorium Rosmalen.