Veilig sportklimaat bij MHC Rosmalen

14-5

MHC Rosmalen wil iedereen graag veilig en met veel plezier laten sporten. Daarom hebben we een aantal veranderingen doorgevoerd waar iedereen zich aan hoort te houden.

Wie de media volgt, heeft vast wel gezien dat een veilig sportklimaat geen vanzelfsprekendheid is. Daarom hebben we de volgende aanpassingen doorgevoerd:

Huisregels
De huisregels van MHC Rosmalen zijn aangevuld en bijgesteld en zijn op onze website duidelijk terug te vinden voor iedereen. Lees deze een keer aandachtig door.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Nieuwe vrijwilligers, trainers en coaches krijgen voortaan eerst een kennismakingsgesprek en we vragen voor hen een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan. Wanneer een coach of vrijwilliger geen lid is van de vereniging, tekent deze een verklaring. Mocht dit noodzakelijk zijn, kan iemand gestraft worden via het tuchtrecht van de KNHB. Dit is de Verklaring Onderwerping Tuchtrecht (VOT)
Voor de trainers en coaches die reeds werkzaam zijn voor de club en binnen de richtlijnen vallen, vragen we ook een VOG aan. Alle betrokkenen krijgen nog een uitgebreide mail over de VOG en VOT met verdere uitleg.

Vertrouwenscontactpersonen
Mocht je toch ergens mee zitten of iets meemaken dat niet gepast is en wat valt onder de noemer ongewenst gedrag, kun je een van onze twee vertrouwenscontactpersonen benaderen. Bij onze vereniging zijn dat Lisette van Els en Wim Volkerink, beiden bereikbaar via [email protected]. Via e-mail kun je eventueel een (telefonische) afspraak maken.