Volwassen scheidsrechters gezocht

Iedere zaterdag zijn er 25 tot 30 thuiswedstrijden bij MHC Rosmalen. Daar zijn veel scheidsrechters voor nodig, meestal twee per wedstrijd. Daarom zijn wij op zoek naar ouders/verzorgers en volwassen leden die al een scheidsrechterskaart hebben of deze willen behalen.

We zoeken naar ouders/verzorgers die al een kaart hebben (ook wanneer deze al lang geleden behaald is) en (weer) wedstrijden willen fluiten. Meld je bij de scheidsrechterscommissie en geef je kaartnummer door.

Heb je nog geen scheidsrechterskaart en ben je bereid wedstrijden te gaan leiden? Volg dan de stappen om clubscheidsrechter te worden. Je kunt de E-learning volgen van de hockeybond, een interactieve methode om snel de spelregels en spelsituaties te leren. De E-learning is thuis te volgen via de computer en duurt 1,5 tot 2 uur. Ook is er een spelregelavond op woensdag 28 februari om 20.30u in het clubhuis. Een ervaren scheidsrechter van de club geeft een uur toelichting en er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Woensdag 7 maart of donderdag 15 maart neemt de hockeybond om 20.00u in het clubhuis het examen af. Dit omvat 30 meerkeuzevragen en duurt max een uur. De uitslag hoor je meteen.

Wij vragen scheidsrechters om enkele wedstrijden per seizoen te fluiten (gemiddeld 5). De indeling gaat altijd in overleg met de scheidsrechterscommissie. Je houdt dus de regie over je eigen agenda! Aanmelden om te gaan fluiten kan via [email protected]