Twee keer trainen vanaf 31 januari 2022

Met het schrappen van de zaalcompetitie is een nieuwe situatie ontstaan voor alle hockeyverenigingen in district Zuid. Zo ook voor MHC Rosmalen. Naar aanleiding van diverse verzoeken hebben we als bestuur de frequentie van training tot de start van het veldseizoen in maart besproken.

Het bestuur heeft besloten alle jeugdteams de mogelijkheid te bieden om weer twee keer per week te trainen met ingang van volgende week, dus vanaf maandag 31 januari. Dit gaan we mogelijk maken voor de teams die dat willen op basis van een centraal georganiseerd schema. Het besluit is een uitbreiding van ons eerdere besluit (een keer per week trainen tot 14 februari en daarna uitbreiden naar twee keer per week) en geldt voor zowel breedte- en prestatieteams als de jongste jeugd. Coaches zijn gevraagd om door te geven als een team GEEN gebruik wil maken van een tweede trainingsmogelijkheid.

De belangrijkste overwegingen voor deze herziening zijn:

De beperkingen door COVID: extra bewegen wordt gestimuleerd door de overheid. De beperkingen die we hebben gekend door COVID maakt het gerechtvaardigd om weer eerder en intensiever buiten te beginnen dan normaal.

Onze identiteit zoals verwoord in #altijdthuis: we streven er in onze vereniging naar om iedereen op zijn/haar eigen niveau te laten ontwikkelen. We willen een aanbod creëren dat voor iedereen geldt, niemand uitgezonderd.

Zoals eerder gecommuniceerd, zullen we de extra kosten voor deze trainingen in de vorm van een toeslag moeten doorberekenen naar onze leden. We verwachten op korte termijn dit bedrag bekend te kunnen stellen, waarbij we direct de kosten voor het zaalhockey mee zullen nemen. In november en december ‘21 hebben we nog in de zaal getraind en gespeeld. Ook hebben we inschrijfgelden voor zaalhockey aan de KNHB moeten betalen. Deze kosten zitten niet in de reguliere begroting, hetgeen eveneens geldt voor de trainingen tot aan de Carnavalsvakantie.

We hopen dat jullie veel plezier gaan beleven tijdens de trainingen en oefenwedstrijden. Nog eventjes, en dan starten we de tweede helft van het seizoen. Hopelijk kunnen we deze spelen zonder al te veel bijzonderheden. Wij kijken weer uit naar volle hockeyvelden en een gezellig gevuld clubhuis!

Vriendelijke groeten,

Bestuur MHC Rosmalen