Gezocht: voorzitter MHC Rosmalen (v/m)

Wij zijn op zoek naar een nieuwe voorzitter voor MHC Rosmalen. Onze huidige voorzitter Mark Brants heeft aangegeven het stokje te willen overdragen tijdens de ALV in het najaar, nadat hij deze functie vijf jaar met veel bevlogenheid en enthousiasme heeft ingevuld rond het motto: #altijdthuis!

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een betrokken en enthousiaste opvolger die samen met de andere bestuursleden en de vele vrijwilligers verder wil bouwen aan onze mooie familieclub. Als nieuwe voorzitter heb je de mogelijkheid om je eigen sterke punten te gebruiken en accenten te leggen in de invulling van je rol.

En waar doe je het voor?

MHC Rosmalen bestaat op dit moment uit bijna 1300 leden waarvan 325 senioren en 875 jeugdleden. Onze gezellige familieclub heeft naast een aantal prestatieteams een groot aantal breedteteams bij de jeugd, de jong-senioren, senioren en veteranen. Teams, die samen de club maken tot wat het is op dit moment. Naast het sportieve aspect vinden wij het heel belangrijk dat iedereen zich thuis voelt op de club en graag op de club komt om te sporten of als vrijwilliger mee te werken aan onze mooie club. Ondanks de corona-crisis zijn we een financieel gezonde vereniging, met dank aan alle betrokkenen.

En met wie ga je werken?

De vereniging heeft op dit moment ongeveer 120 actieve vrijwilligers en meer dan 200 ouders/coaches die de club draaiende houden. Als voorzitter ben je eindverantwoordelijk voor het totale beleid. Je doet dit door anderen aan te sporen, te motiveren en waar nodig activiteiten te coördineren. Daarnaast vertegenwoordig je de maatschappelijke belangen en rol van de vereniging in de gemeenschap waarbinnen de vereniging actief is. Denk daarbij niet alleen aan de gemeente, maar ook aan onze sponsoren, andere hockeyverenigingen in de regio, de KNHB, de andere sportverenigingen in Rosmalen en alle deelnemers aan het Bosch Sportakkoord.

Hiervoor heb we voor je een tipje van de sluier gelicht over de taken van de voorzitter. In algemene zin kun je verder nog denken aan de volgende taken:

• Vertegenwoordigt de vereniging actief, zowel intern als extern

• Leidt bestuurs- en ledenvergaderingen

• Coördineert de bestuurstaken, delegeert op een stimulerende wijze

• Stimuleert een goede en fijne samenwerking binnen de vereniging

• Stelt zich op de hoogte van lopende zaken

• Onderhoudt contacten met de gemeente/sponsoren en overige samenwerkingspartners

• Bepaalt samen met de andere bestuurders het beleid binnen de vereniging

• Neemt initiatieven om de vereniging organisatorisch, bestuurlijk, financieel en sportief op een hoger niveau te brengen.

Mooi allemaal, maar wat zoeken we in de nieuwe voorzitter?

Hoewel het enigszins zakelijk klinkt, hebben we wel een aantal zaken waar een voorzitter aan zou moeten kunnen voldoen om de functie te bekleden:

• Heeft bij voorkeur bestuurlijke en/of leidinggevende ervaring

• Beschikt over goede communicatieve vaardigheden

• Heeft het vermogen om mensen en partijen te verbinden

• Beschikt over inlevingsvermogen en een luisterend oor (voor sporters, vrijwilligers, coaches, trainers, ouders e.d.)

• Is besluitvaardig

• Is doortastend

• Heeft het vermogen te delegeren

• Woonachtig in de omgeving van Rosmalen

• Het hebben van een hockeyhart is een pré

• Is geïnteresseerd in het reilen en zeilen van de gehele vereniging

• Kan overdag tijd vrijmaken om bestuurlijke zaken te regelen

En nu?

We kunnen ons voorstellen dat je nog veel vragen hebt. Het is ook niet zomaar iets, om een dergelijke gezellige vereniging te gaan leiden. Weet in ieder geval dat je het niet alleen doet, de overige zes bestuursleden zullen hun uiterste best doen om elk seizoen weer beter te laten verlopen dan het voorgaande.

Wil je meer informatie of ben je geïnteresseerd in deze functie? Mail dan naar [email protected].