Winterstop en herstart in week 53

Onlangs hebben we jullie geïnformeerd over het trainingsschema rondom de kerstvakantie. Omdat we hier dagelijks vragen over krijgen, lichten we de situatie nog een keer toe.

Ondanks dat we in een heel lastige tijd zitten met corona zijn we blij dat we jullie de afgelopen weken toch zo goed mogelijk hebben kunnen voorzien van trainingen en onderlinge wedstrijden. We hopen samen met jullie dat we heel snel weer volledig het veld op mogen en ook weer wedstrijden mogen gaan spelen, want daar doen we het uiteindelijk allemaal voor, toch?!

Geen training
Net zoals ieder jaar lassen we rondom de kerstperiode een korte break in. Deze mini-winterstop is van toepassing op de Benjamins’, mini’s en alle breedteteams bij de jeugd. Dit seizoen is de korte winterstop vanaf maandag 30 november tot en met zondag 27 december. Tijdens deze periode is de club even gesloten en hebben jullie geen training.

Afspraken
We snappen natuurlijk dat jullie het liefst willen hockeyen maar zeker in deze coronatijd is het belangrijk om met zijn allen de gemaakte afspraken goed na te komen. Gesloten en geen training betekent dan ook echt even: gesloten en geen training. "Maar als mijn vader of moeder ons nou gratis training wil geven?” Nee, dan dus ook niet, want de club is even gesloten. "Maar we kunnen toch gewoon overdag trainen, dan hoeft het licht niet aan.” Nee, want de club is even gesloten.

Respecteren
Het gaat ons er om dat we -zeker in deze moeilijke coronatijden- als club te maken hebben met heel veel regels waar we ons aan moeten houden en we willen en kunnen het ons niet permitteren dat we toch per ongeluk een boete krijgen. Daarom het vriendelijke maar echt dringende verzoek aan jullie en aan jullie ouders om deze regels ook echt te respecteren en in deze periode even niet naar je tweede thuis te komen, hoe lastig ook!

Aangepast schema
Omdat de toplaag van veld 1 in januari ’21 wordt vervangen zijn wij op dit moment hard aan het werk om voor jullie allemaal een tijdelijk aangepast trainingsschema te maken. Dat is best een uitdaging omdat we hetzelfde aantal teams moeten gaan verspreiden over een veld minder. Maar het goede nieuws is: dat gaat ons lukken! Wel vragen we jou en je ouders vooraf om jullie begrip wanneer je tijdelijk even op een andere dag of tijdstip moet trainen. Zodra veld 1 weer in gebruik is, keren we ook weer terug naar het reguliere trainingsschema. Ook hier nog heel even geduld, zodra het schema gereed is, informeren we jullie hierover.

Bedankt voor jullie begrip, alvast heel fijne Kerstdagen en hopelijk weer tot snel!

De trainingscommissie