Mini's Algemene Informatie

Minihockey bij MHC Rosmalen

Hockey is een echte teamsport. Een teamsport is behalve leuk, ook bijzonder vormend voor kinderen. Zij leren samen iets met elkaar te doen, samen iets op te bouwen en samen verantwoordelijk te zijn voor de sfeer en de sportiviteit binnen een team.  Van het allergrootste belang is natuurlijk dat de kinderen met plezier hockeyen. Daarom biedt MHC Rosmalen kinderen vanaf zes jaar de gelegenheid kennis te maken met hockey en kunnen zij spelenderwijs trainen bij MHC Rosmalen.

Vanaf zeven jaar kunnen kinderen deel gaan uitmaken van een hockeyteam in de Jongste Jeugd, de zogenaamde Mini’s. Eerst in teams met 3-tallen (O8) en 6-tallen (O9) en daarna de 8-tallen (O10). Vervolgens gaan de kinderen verder in 11-tallen naar de D-teams (O12) van de Jeugd. Daarin stromen ze door via de C-teams (O14), B-teams (O16) en uiteindelijk op zeventienjarige leeftijd naar de A-teams (O18), waarna de overstap naar Senioren volgt.

Naast de Minihockey wordt er, voor de allerkleinsten van 3,5 tot 6 jaar, op het complex van MHC Rosmalen tevens Kabouterhockey aangeboden. Kinderen kunnen hier alvast spelenderwijs kennis maken met het hockeyspelletje. Het is een mooie manier voor jonge kinderen om in teamverband te leren sporten en samen een hoop plezier te beleven onder leiding van een professionele trainer.

Naast de Jongste Jeugd competitie organiseert MHC Rosmalen voor alle jeugdleden ook vele activiteiten zoals bijvoorbeeld Minislotdagen, Pietentraining, toernooien en feesten. Ouders spelen een belangrijke rol bij het Jongste Jeugdhockey; elke week zijn veel mensen actief als rijder, spelbegeleider, coach, gastheer/gastvrouw of op andere manieren binnen onze hockeyvereniging. Dat past binnen onze cultuur als familieclub waarin we verwachten dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt.

MHC Rosmalen heeft al jaren een relatief groot aantal jeugdleden. Dit betekent dat de mogelijkheid bestaat er maar een beperkt aantal kinderen geplaatst kan worden bij de Mini’s. MHC Rosmalen heeft daarom een plaatsingsbeleid geformuleerd voor de Jongste Jeugd. Dit beleid kun je terug lezen onder 'lidmaatschap'.

Voor informatie over het minihockey kun je contact opnemen met de technische commissie: [email protected]

Het inschrijfformulier kun je hier vinden.

Tot snel op onze mooie club!