Over Ons

Graag vertellen we je wat meer over onze club. Over waar we voor staan, maar ook over onze clubhistorie en onze duurzame ambities gericht op de toekomst.

1. Identiteit
MHC Rosmalen is ‘een familieclub met gezonde ambities’.

Missie
(Zoveel mogelijk) mensen kwalitatief verenigen rondom de hockeysport om zo invulling te geven aan hun sportieve, sociale en maatschappelijke behoeften

Visie
Bij MHC Rosmalen voelt iedereen zich thuis. Dat komt omdat we een hechte familieclub zijn waar iedereen van harte welkom is. Samen zorgen we voor een positieve sfeer. We gaan sportief, gelijkwaardig en respectvol met elkaar om en helpen elkaar als dat nodig is. Want veel handen maken licht werk. Ook kennen we een open en eerlijke cultuur.

We hebben als club de ambitie om onze leden zo goed mogelijk te faciliteren. Met deskundig opgeleide trainers, enthousiaste coaches en betrokken vrijwilligers, maar ook met vijf mooie velden en ons geheel vernieuwde clubhuis als huiskamer. We dragen de club met alle leden en met de hulp van onze sponsoren en de gemeente. Zo maken we het op een financieel verantwoorde manier mogelijk dat zoveel mogelijk leden met plezier kunnen hockeyen op hun eigen niveau. Van prestatiehockeyer tot recreatiesporter, binnen één vereniging.

We zoeken de samenwerking met andere organisaties als we hiermee gezamenlijke doelstellingen bereiken. We verdiepen hiermee de verbinding met onze omgeving.

Onze slogan: #altijdthuis
Bij MHC Rosmalen kom jij altijd thuis, voel jij je altijd thuis en speel je altijd thuis. Als de club wat aan je vraagt, geef jij altijd thuis. Zo kunnen we samen de gezonde ambities van onze familieclub waarmaken.

2. Kernwaarden

In lijn met onze identiteit zijn dit onze kernwaarden:
  • Inclusief voor iedereen toegankelijk, zowel actief als passief
  • Gezond sportief en financieel verantwoord
  • Kwaliteitsgericht waardevol, op maat en innovatief
  • Saamhorig een familie, betrokkenheid, iets betekenen, positieve sfeer
  • Transparant open, actieve communicatie, bespreekbaar
  • Respectvol sportiviteit en gelijkwaardigheid

3. Historie

MHC Rosmalen bestond in 2018 exact 50 jaar. Al die jaren zijn we een familieclub geweest met gezonde ambities. Hoe de club zich ontwikkeld heeft in een halve eeuw is te lezen in het verhaal over de geschiedenis van onze vereniging.

4. Duurzaamheid
MHC Rosmalen heeft de ambitie om tot de meest duurzame hockeyclubs van Nederland te behoren. Hoe we daar invulling aan geven, is te lezen in onze duurzaamheidsvisie en in een artikel dat NOC*NSF schreef over onze aanpak in samenwerking met onze hoofdsponsor Rabobank. Bekijk ook de video die gemaakt is over de verenigingsondersteuning die we kregen dankzij Rabobank ClubSupport.