Dames Doordeweeks (DDW)

Doelgroep

De Donderdag Doordeweeks competitie (DDW) is sinds seizoen 2023-2024 gestart bij MHC Rosmalen. De Dames Doordeweeks competitie biedt dames in alle leeftijden vanaf 18 jaar de mogelijkheid om op donderdagavond deel te nemen aan een volwaardige competitie georganiseerd door de KNHB. Zij staan bekend als DDW-1, DDW-2, etc.

Deze competitie is opgericht speciaal voor vrouwen die graag willen blijven hockeyen op een ontspannen manier: geen verplichtingen op zondagen, maar op donderdagavond lekker in de buitenlucht het veld op voor een regionale wedstrijd.

Het doel van deze competitie is om samen te spelen met een gezellig en sportief team, maar bovenal om plezier in het spel te behouden. Het is de perfecte manier om even te ontsnappen aan de dagelijkse sleur en op een werkdag lekker buiten te zijn. Bovendien is het een goede manier om fit te blijven en jouw sociale kring uit te breiden.

In seizoen 2023-2024 zijn er bij MHC Rosmalen 3 damesteams gestart. Deze teams hebben voorheen jarenlang op dinsdagavond gespeeld in de interne 30+competitie, de Busy Ladies Tuesday (BLT). Na jaren in de BLT-competitie te hebben meegespeeld, is de donderdagavond competitie echt iets anders.  De competitie is voor dames vanaf 18+ en wordt op verschillende niveaus aangeboden in de regio. Er wordt in het officiële MHC Rosmalen tenue gespeeld, met afwisselend uit- en thuiswedstrijden. Naast de sportiviteit wordt ook gestuurd op gezelligheid. Na de wedstrijden wordt normaliter altijd nog samen wat gedronken en gegeten op de vereniging waar de wedstrijden hebben plaatsgevonden.

Trainingen
Er worden geen trainingen aangeboden aan de DDW-spelers. Wel is het mogelijkheid om deel te nemen aan een tweede speel- of trainingsmoment bij andere teams zoals de reserveteams, de 30+/45+ of de trimmers. Hiervoor gelden andere contributie tarieven.

DDW-coördinator
De DDW-coördinator is momenteel Sabine Wilms. Zij stemt samen met de DDW leden af hoe de teams worden samengesteld en in welke klasse ze willen uitkomen. Zij is het eerste aanspreekpunt voor de DDW leden.

Het zou mooi zijn als er nog groei mogelijk is in het aantal DDW-teams. Dus mochten er speelsters interesse hebben of al met meerderen een eigen team kunnen vormen, neem dan contact op via [email protected]